April 20, 2024

Lokale online marketing strategieën voor Deventer bedrijven

Met online marketing kun je als lokale ondernemer genieten van vele voordelen. Zo heb je een groter bereik, lagere marketingkosten, flexibiliteit en meetbare resultaten. Een van de belangrijkste lokale online marketing strategie is dat je als bedrijf een enorm bereik hebt. Vandaag de dag is iedereen online te vinden en ook jouw lokale doelgroep. Heb je als bedrijf een heel specifieke doelgroep, dan is dat met online marketing geen probleem. Je kunt met online marketing op effectieve wijze je doelgroep targeten, zodat alleen geïnteresseerde consumenten je product of dienst te zien krijgen.

De meetbare resultaten bij online marketing

Een ander interessant voordeel van lokale online marketing is dat het allemaal heel goed meetbaar is. Je kunt ieder moment inzicht krijgen in de effectiviteit van je website en reclame campagnes. Zo laat de data in bijvoorbeeld Google Analytics je dagelijks zien hoeveel personen op een advertentie of link hebben geklikt. Maar ook kun je zien waar deze gebruikers wonen, op wat voor tijdstip ze hebben geklikt, en hoe lang en hoe vaak ze een pagina hebben bekeken. Op basis van deze informatie kun je budgetten, webpagina’s en advertenties aanpassen. Dit maakt online marketing erg effectief en dynamisch.

De belangrijkste mogelijkheden voor lokale bedrijven

Bij online marketing voor lokale bedrijven gaat het om twee dingen: de lokale zichtbaarheid en de lokale vindbaarheid. Deze onderdelen moeten samenkomen in een krachtig en strak online marketingplan. Als lokale ondernemer heb je ontzettend veel technieken en tools om in te zetten. Wel is het van belang dat dit goed past bij het online gedrag van je specifieke doelgroep. Veel gebruikte lokale online marketing kanalen zijn: Google advertenties, Google Bedrijfsprofiel, advertenties op social media, SEO, De Gouden Gids en online bedrijfsvermeldingen.

Het Google Bedrijfsprofiel

Een van de belangrijkste tools voor lokale ondernemers is het Google Bedrijfsprofiel. Wat je namelijk met het Google Bedrijfsprofiel kunt bereiken is dat je op Google Maps te vinden bent en getoond wordt bij lokale zoekopdrachten. Zo kun je met je kleine bedrijfje online groeien. Voldoe je met dit bedrijfsprofiel aan alle eisen van Google, dan word je zichtbaar in de local pack van Google en dat is voor lokale ondernemers ontzettend belangrijk om de doelgroep te kunnen bereiken.